Las Vegas Review-Journal and Independent Journalism

Las Vegas Review-Journal and Independent JournalismTwo weeks ago, casino mogul Sheldon Adelson purchased Nevada’s biggest newspaper, the Las Vegas Review-Journal, for $140 million, an amount that was almost $40 million more than its purchase price of eight months earlier. However, the acquisition did not go down at all well with the newspaper’s staff, especially its top editor Mike Hengel, who has since accepted a voluntary buyout and now left his post.
One of the reasons the chief editor of five years cited for his departure is his belief that the working relationship between himself and his new bosses was likely to be “adversarial” in nature. Previous to the newspaper’s purchase, for instance, Sheldon Adelson and his business interests had often criticized the Review-Journal’s reporting of their gambling empire, and the paper was even sued by the Las Vegas Sands Corporation on a number of different occasions .
Fueling further speculation as to Adelson’s motive for the purchase, details of the new owners was kept a mystery for as long as possible until Hengel started an aggressive investigation of the situation, and the story eventually broke. Since then, the new owner’s commitment to unbiased news reporting has been called into question by members of its own reporting staff, such as R-J columnist John L. Smith who had previously been sued by Adelson. Commenting on the attitude of the new owners since taking over the newspaper, Smith explained; “If they expected the R-J staff to be a bunch of whipped dogs, what happened was those dogs bit ’em.”
Losing Hengel, however, has come as a bit of a shock to Review-Journal staff, but Smith said that his colleagues would not back down or refrain from pursuing independent journalism. In the meantime, New York University journalism professor Mitchell Stephens has argued that Adelson could cause immense damage to the respected brand if he attempts to turn it into his new mouthpiece. Trying to avert such concerns, on Tuesday the new owners delivered a message to their readers stating that they “pledge to publish a newspaper that is fair, unbiased and accurate” and that they would remain “stewards of this essential community institution”.
One thing is for sure, from now on there will certainly be many critical eyes scrutinizing the newspaper’s every actions, and judging whether the new owners can be taken on their word or not.

Poker News
21 Dec 2016
It looks like former Amaya CEO David Baazov will have to be content to own just a 17.2% stake in the Canadian gaming company which owns PokerStars, after he announced in a press release that the asking price shareholders were demanding was too high. Following the news, Baazov explained: “After consulting with my advisors, I
25 Nov 2016
After former Amaya Inc CEO David Baazov announced his intention to acquire the company for $6.7 billion, along with a consortium of investors which included Dubai-based KBC Aldini Capital, the online gambling firm noted a spike in its share price. However, Amaya stocks took a 6% hit recently, following a statement released by KBC CEO
14 Nov 2016
In February, David Baazov made a non-binding proposal to take Canadian gambling company Amaya Inc private. Despite currently facing insider trading charges by the Quebec financial security regulator (AMF), the former chief executive of Amaya Inc has now followed up by proposing a $3.48 billion bid for the company. David Baazov already has a 17.2%
11 Aug 2016
This week, Bodog announced that its US-facing poker site, Bovada, had been acquired by online gambling site Ignition Casino, and that it would cease operating under its current name on September 30th. Bovada subsequently sent its customers an email advising them to transfer all their accounts over to the new site by the stated deadline,